mungkin nanti

Published May 7, 2010 by crystalights

 

seriously.

.

memang aku tnsion.

hati rase tak tenang

sbb masalah tak selesai lagi.

aku tak boleh on off on off on off mcm ni

aku mesti on je terus smpai habis

atau off je terus smpai habis

wlwpun rase mcm nk mati bekerja tapi skurang2nye sekali jalan je, one way pas tu dah. habis. tamat. selesai bekerja.

bukan mcm ni.

hantar. pas tu tunggu (konon dlm mase sminggu boleh pulangkan smule pd aku. kononnye la.)

pas tu dtg balik ambik. dan pergi. dan buat keje lagi.

pas tu selang dua minggu yg panjang. dtg lagi. hantar keje lg.

on off on off on off

kL-kampung-kL-kampung-kL-kampung

sakit-okay-sakit-okay-sakit-okay.

nak duduk sni pun dh takde tmpat lgi utk stay.

hostel awal2 lg dh bersiap menghalau dh ni.

sekarang mcamane. baru je ingat nk jilid thesis same2 kt sini.

klau dh jdi mcmni bile baru selesai?

cerita format tertangguh pun makan 2-3 hari.

aku penat. aku tau org lain pun penat tapi hakikat tu tak memadamkan penat aku.

hari ni je duit melayang. tak tido mlm tak makan sehari dan hmpir kene langgar.

semua sbb thesis.

rase rugi bile tenaga terbuang kerana hal dunia.

selagi tak selesai aku tak boleh balik dgn tenang.

sbb bile balik rumah dunia aku berputar pada paksi lain.

aku ader perkare lain yg perlu dipenuhi.

kenape tak boleh selesai cepat2 supaye aku tak terase sengal kaki turun tangga fakulti?

kenapa nak buat mcm semua org tinggal dlm dunia yg ideal di mana kita boleh dtg dan muncul pada bila2 masa untuk aper2 hal pun dgn aper2 cara skalipun tanpa perlu hadapi aper2?

tau tak brape jauh puncak alam ni?

cuba la fikir. rancang btul2.

ini tidak.

bila org nk dpt kepastian free2 je kene marah.

i need a day. a specific moment in time. a date in day-month-year.

not just some random “..a few weeks”, “..a few days”. “..nanti saye urus”.

nanti nanti nanti

aku yang ternanti-nanti.

hati terase mati.

kenape mesti nanti?

.

kau yg tak paham derita orang di sini.

.

Leave a Reply

