jujur saja

Published October 3, 2010 by crystalights

 

sejujurnya

aku percaya tuhan itu maha pengasih bukan hanya kerana Dia mencipta pendamping disisi kita.

.

aku percaya aku bukan kau. kau bukan aku.

dan bukan jugak semua org yg pernah aku kenali.

kalau aku pergi mungkin takde siape yg perlu tau sbb aku pun tak tau bile saatnye semua pergi.

you may have felt that i built my walls around me,

but you were never someone who would break them.

perhubungan antara manusia yg serapuh ini tak pernah mendamaikan hati atau meredakan keraguan aku.

sejujurnya

aku percaya setiap kali dalam setiap keadaan pun hanya kasih-sayangNya yg kekal dan hanya Dia yg maha sempurna.

disaat aku sendiri atau berteman, hanya Dia yg maha ada.

mungkin aku yg tak faham bicara hati org berkasih

atau mungkin aku serba tak tahu bahasa dan lagu org merindu

tapi stakat ni aku rase takpe pun kalau aku tak tahu.

takpe.

kalau aku tahu pun, kenape?

ada apa dengan cinta?

apa artinya cinta?

isn’t it strange finding yourself

wondering why we bother with love

if it never lasts

 

so i guess

i think it’s okay when i don’t really know

i don’t have to let myself be subjected to various prickly response just because i don’t know.

whatever.

.

Leave a Reply

