mslh aku

Published June 24, 2011 by crystalights

 

hari ini aku dpt surat dari University.

uni tuntut bayaran insurance premium (OHC) dari aku.

 

menurut Financial Statement dari pihak M kpd aku (bertarikh 20 October 2010), petikan:
“Under this sponsorship, we accept full responsibility for his/her financial obligation to cover the tuition, examination, health insurance premium and other relevant fees.”

 

tapi according to the surat dari University yg baru aku receive tadi, the uni says that: 
“We received a written advice from M that they paid the cost of your Overseas Health Cover directly to you and therefore, you are responsible for the payment of your Overseas Health Cover cost directly to the University”.

 

sebelum dan sepanjang aku menjalani pengajian kt sini, aku hanya diberi wang sara diri utk tempoh 6 bulan beserta e-tiket utk penerbangan aku ke melbourne. rekod transaksi akaun di malaysia dan di australia both tidak menunjukkan bukti bahawa aku telah dibayar oleh M “the cost of Overseas Health Cover” mcmane yg dinyatakan dlm surat tu.

 

fees tu $490. lmbt bayar ada penalty tambahan $100 lg.

 

pihak university mintak aku settlekan bayaran secepat mungkin dgn amaran:
“..a person who has not paid all fees or charges owing by the person to the University shall not be entitled to enrol; receive any results of assessment; graduate; receive a diploma in the University; or receive a certificate of academic record“; (University of Melbourne’s Statute #10.1.14).

 

the consequences of this could be: gugur taraf sbg pelajar utk teruskan pengajian kt sini.

 

so maybe i don’t understand why this is happening

 

mungkin ni ujian tuhan.

 

aku dh bgtau ayah, hopefully dia boleh tlg tanye pd pihak M mcmane nk solve this, sbb universiti aku kata dlm surat tu, aku kene slesaikn hal ni dgn pihak sponsor, M.

 

kalau tuhan dh tentukan aku dpt lengkapkan pengajian smpai habis then itulah yg akan jadi,

tapi kalau tuhan tentukan yg sebaliknya, then itula yg akn berlaku jugak kan.

 

sedih tu tak pyh ckp la,

bygkn dh susah pyh 1 sem tibe2 dpt warning dari universiti psl sekatan enrolment n receiving academic cert semata2 sbb issue byrn yg tak selesai.

 

rase mcm

benda yg kau syg nk ditarik dari kau

 

tapi kau tahu kehendak tuhan tu mutlak

jadi berserah pd Dia

 

biar Dia yg tentukan semua.

 

(i hope dad can enquire for me about this in a calm and rational manner).

 

skrg cume tuhan je yg boleh tlg aku.

 

selesaikanlah urusanku

 

Amiin.

Leave a Reply

