urusan kita, urusan-Nya.

Published July 16, 2011 by crystalights

 

okayla.

 

skrg aku tgh baring atas katil bilik yg aku baru pindah msuk b’berape jam lepas.

yes, ari ni aku pindah bilik sbb hsemate aku sorg move out, (ex)roomate aku need her room, dan tuan rmh dh indirectly sruh msuk bilik ni and serah kunci nyer for me.

bilik ni feels evn bigger. sbb tkde bnda2 yg berlebihan. dan jgk sbb aku stay here sorang kot.

 

tpi hri ni, ksibukan aku bukan sbb pindah bilik.

 

ksibukan aku is because of the short and sweet send-off of my housemate yg pindah tu, as well as ksibukn sbb urusan pernikahan seorg kawan kt sni.

 

hri ni, aku tuliskn surat mewakilkn wali utk dier (she needs it in english). kt sini klau nk berwali hakim utk pernikahan kene ader bukti keizinan dari wali yg asal (in the case that the wali asal masih hidup, berupaya, dan dpt dikesan).

 

then temankn dier gi intrnet cafe utk contact fmily dier in msia (sbb td intrnet kt rmh mcm tk stable). prviously fmily dier m’mng dh sedia mklum pn dn dh bagi izin pn, cume ni kire nk bgi update yg latest jgk la.

 

pas tu ktorg teman dier cari bju pengantin ngn tdung/selendang for a while. and carry it home dgn berhanger2 skali tu, sbb org kdai tu dh siap iron kn tkut dier wrinkle smule dlm pjlanan balik.

 

perancangan asal nk nikah esok.

(tpi tk confirm lg stakat ni).

 

wlaupn agak short notice (kire2 less than one week), tpi aku btul2 b’sungguh sbb aku nk dier khwin scepat mgkin.

 

mgkin aku jst rsau.

atau aku nk dier mnghalalkn prhubungan tu scepat mgkin sbb aku nk dier mnjalani prhubungan yg diredhai.

sbb tu aku bersungguh2 smpai mcm ni,

aku nk dier bersuami kerana Allah,

Amiin.

 

then balik tu, within a few hrs aku pn pack up and pindah bilik dan berkemas2.

 

skrg aku rse sgt pnat rse mcm nk demam and tekak sakit but my body is probably fighting it.

and yes, ini la kawan yg hri tu sruh aku doakan jodoh utk dier tu.

aku btul2 hrp dier kahwin soon.

Amiin.

 

aku rase kalau aku yg kahwin fmily aku msti freak out, hahahah.

 

it almost seemed as if people around me are getting married 1 by 1

i haven’t even fnished my duties as a single lady yet.

camane aku nk kahwin?

 

aku risaukn sem 2 je mcm nk menggunung stress.

klau aku rsaukn kahwin, camane la agknyer ek?

 

tkpela.

biarla org2 yg t’pilih utk mendirikn rmh tngga sblm aku tu membina rmh tngga diorg dulu

 

jodoh kan urusan tuhan.

 

mcmane pn, akhirnye Dia la yg tentukan kahwin atau tidak.

berdua atau bersendiri.

bahagia atau derita.

Dia yg maha berkuasa.

 

dlm kelas tafsir smlm dinyatakan antara isi kandungan Surah Sajadah,

is that jarak antara bumi dan syurga tu kalau ikut perhitungan manusia dlm 1000 tahun jauhnya

tpi wlaupn jauh, urusan kita diangkat kpd-Nya oleh malaikat dlm masa 1 hari je.

bila kita berdoa Dia mendengar

bila kita meminta Dia ada

bila2 kita perlukan Dia, Dia sntiasa hampir.

walaupn Dia jauh seribu tahun, tapi Dia dekat dgn kita

itulah Dia yg Maha Mengasihi, tanpa pengakhiran.

 

at the end of the day, kahwin atau m’bujang, sakit atau sihat, berjaya atau gagal, semuanya ditentukan oleh Dia.

 

 

Leave a Reply

