things.

Published December 12, 2011 by crystalights

 

sometimes, ader je bnda2 yg aku rse aku elak sbb aku tk nk memenangkan sesuatu yg tk spatutnya.

aku rase (wlaupun aku admit ada msenyer aku rase ader kemalasan dlm sanubari ni), the thing is that, aku rse tkpe la bile ader mse kene struggle skit, kene make an effort skit, kene kalah skit utk memenangi sesuatu yg berbaloi.

 

apekah yg berbaloi tu?

i think, yg berbaloi tu adalah yg “dibayar” oleh tuhan.

 

mksudnya, no matter what, takkan ada bnda yg org boleh byr kt dunia ni yg sama mcmane tuhan “bayar”,

bak kata Ustaz Azhar,

“takpelah, Allah bayar, kan?”

 

makin byk benda yg ditnjukkan pd aku, makin bertambah la rase tak bersih nya diri aku ni.

 

sbb cinta aku pada pemilik nyawaku masih belum smpurna.

 

bile aku kata: Dia pemilik semua yg aku ada, 

bukan ke spatutnyer Dia lah yg paling berhak ke atas aku?

Pencipta aku berhak utk menyuruh aku, iaitu ciptaan-Nya.

 

mcmane utk org2 yg mmpu capai tahap bile “doing by fear” tu berubah jadi “doing bcause of love”,

 aku rase,

itulah sbhgn nikmat yg Allah izinkan utk org2 yg diizinkan. subhanAllah.

 

utk diri aku sndiri,

msih byk yg belom smpurna.

 

mudah2an tuhan izinkan utk kita semua to become better, Amiin.

 

 

Leave a Reply

